Markedsføringsbegreber – hvad betyder de?

Markedsføring er for mange en by i Rusland. Derfor har vi lavet dette opslagsværk med de vigtigste markedsføringsbegreber som du vil få brug for at vide, hvad betyder.

Algoritme:

Det første af vores markedsføringsbegreber er en algoritme. En algoritme er en formel, der er produceret til at foretage beregninger eller løse problemer. Man kan se det som en ligning med en helt masse ubekendte. Du ved, hvad udkommet er, men det er kun algoritmens ejermand, der kender vejen til resultatet.

Det er algoritmen, der bestemmer, hvilket indhold, vi ser på sociale medier. F.eks. viser dit Facebook feed ikke hver eneste gang dine venner laver en opdatering eller uploader et billede. I stedet bliver der kun vist det indhold som Facebooks algoritmer mener, er mest værd for dig. Algoritmer på de sociale medier har en stor effekt på din virksomheds synlighed.

Betalt trafik:

Betalt trafik er den trafik, der er på din hjemmeside, som du har betalt for. Det er den trafik du skaber igennem Facebook annoncer, Google annoncer eller lignende.

Content marketing:

Content marketing er et af de mest gængse markedsføringsbegreber. Det afviger fra traditionel marketing ved, at der ikke er fokus på salg. Her handler det om at skabe noget værdi for dine kunder. Det vil sige, at du skaber indhold til din hjemmeside eller dine sociale medier i form af blogindlæg, artikler, opslag, der intet har at gøre med salg. Målet med content marketing er at inspirere kunden og ved at inspirere skaber man et behov for et produkt.

Og mange, mange flere…

Kunne du tænke dig at læse resten af vores ordbog? Så klik på knappen nedenfor!

Ja tak - jeg vil gerne læse om flere markedsføringsbegreber!